Uit onderzoek blijkt dat de Nederlandse man zich mateloos ergert aan de prijs van de scheermesjes en bijna de helft van hen gebruikt een scheermesje te lang. Daardoor wordt er onnodig met een bot mesje geschoren. Dat kan anders, dacht Rochdi Darrazi en ontwikkelde zijn eigen product onder de naam BoldKing.
29 juli 2013 1 min. leestijd
Totale scheerervaring
Darrazi: “Wij bieden ons product online aan. De klant kan bij ons aangeven hoe vaak hij zich scheert. Daardoor kunnen we tijdig nieuwe mesjes leveren, die natuurlijk altijd passen. Dat doen we tegen een prijs die aanmerkelijk lager is dan die van andere aanbieders. De kwaliteit is van de hoogste categorie en we leveren ons product in een luxe, duurzame, eenvoudig te openen verpakking.”
Het mesje volgt de vorm van het gezicht. (video: Boldking)
Uitdager
De naam Boldking heeft twee belangrijke elementen in zich en heeft niets met ‘kaal’ te maken. Darrazi: "Bold is stoer en king staat voor de klant die bij ons koning is. Onze adviseurs vinden het heel stoer dat we de concurrentie met wereldwijde marktleiders aangaan. Maar ze geloven er ook heilig in, omdat we de klant en zijn wens kennen."
Met de verkoop scheermessen neemt Darrazi geen genoegen. “Boldking moet uiteindelijk uitgroeien tot een 'personal care' bedrijf met een breder assortiment, zoals scheerschuim, aftershaves, balsems enzovoorts.”
Dit artikel verscheen 11 jaar geleden voor het eerst. Mocht je onverhoopt een onvolkomenheid zien, neem dan contact met ons op door middel van onderstaande knop.